تفسیر شعر (یه توپ دارم قلقلیه)خیلی باحال بود...

دوستان این تفسیر شعر  خیلی باحاله.حتما تو ادامه مطلب برین سراغش. 

نظز یادتون نره. 

یه توپ دارم قلقلیه

سرخ و سفید و آبیه

میزنم زمین هوا میره نمیدونی تا کجا میره

من این توپ ونداشتم مشقامو خوب نوشتم

بابام بهم عیدی داد

یه توپ قلقلی داد

یه توپ دارم قلقلیه:

از آنجا که همه ی توپ ها قلقلی اند،این مصراع نشان....

یه توپ دارم قلقلیه:

از آنجا که همه ی توپ ها قلقلی اند،این مصراع نشان حماقت شاعر است.یا بیانگر این موضوع است که شاعر توپ های مثلثی ،مربعی و لوزی هم داشته ولی حالا فقط میخواهد در مورد آن توپش که قلقلی است حرف بزند.در هر صورت میتوان این فرضیه را هم در نظر گرفت که شاعر میخواسته در لفافه و با استفاده از آرایه های ادبی نظیر تشبیه و استعاره ،به گردی زمین که مرحوم گالیور آن را به اثبات رساند،تاکید کند.

سرخ و سفید و آبیه:

این سه رنگ نماد پرچم فرانسه است.نشان دهنده ی فرانسوی بودن توپ مورد نظر است.به تعبیری احتمال اینکه شاعر پناهنده ی کشور فرانسه باشد،میرود.

میزنم زمین هوا میره،نمی دونی تا کجا میره:

این مصراع گویای مکان سروده شدن شعر است.جایی بیرون از جو زمین.چون این مصراع بحث جاذبه ی زمین را نقض میکند و در ادامه به لایتناهی بودن دنیا اشاره دارد،که مسلماَ به من و شما هیچ ربطی ندارد.

من این توپ و نداشتم ،مشقامو خوب نوشتم:

فقر،نداشتن توپ،آتاری و پلی استیشن و...باعث شده که شاعر از درد نداری و بدبختی بنشیند و درس بخواند و مشق هایش را خوب بنویسد.برای مثال اکثر فوتبالیست هاکه همیشه با توپ سر و کار دارند،وضعییت درسی مساعدی ندارند.

بابام بهم عیدی داد،یه توپ قلقلی داد:

این مصراع هیچ مفهوم خاصی ندارد.جز این که شاعر از آرایه ی خالی بندی استفاده کرده است.

نظرات 3 + ارسال نظر
ثریا چهارشنبه 16 دی‌ماه سال 1388 ساعت 12:05 ب.ظ

سسسسسسسسسسلام باحال بود خیلی هم جالب وخواندنی موفق وسرفراز باشی

حامد سه‌شنبه 14 اردیبهشت‌ماه سال 1389 ساعت 11:59 ق.ظ

عزیزم کارت عالیه حتما ادامه بده من هر روز میام اینجا که یه شعر جدید ازتون بخونم

من شنبه 13 اسفند‌ماه سال 1390 ساعت 08:04 ب.ظ

جالـــــــــــــب بوووووود

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد